Tai gera iliustracija, kaip galima išgelbėti kadrą, kuris buvo darytas labai nepalankiomis apšvietimo sąlygomis. Tiesa, dauguma gerų fotoaparatų turi JPEG formatui skirtų nustatymų, kurie vadinami Dynamic Range Optimizer (čia Sony taip šią funkciją vadina) ir gan neblogai dirba daugeliu atveju, kai reikia ką nors ištraukti iš šešėlio. Tačiau informacija, kuri išsaugoma RAW faile, suteikia žymiai didesnes galimybes.
aš visada RAW fotkinu. dėl to kartais užsikalu beredaguodamas, bet rezultatas visada geresnis gaunasi 🙂
Būna atvejų, kai fotkinu JPEG, jei reikia labai greitai, vos ne iš fotoaparato, paruošti nuotraukas arba tai grynai kokio renginio reportažinės. Šiaip, kai atidirbamas workflow, tai ir RAW kadrai gan greitai apdorojami. Asvejos serija (kažkur 40 kadrų) buvo sutvarkyta, t.y išrūšiuota ir atredaguota per kokias dvi valandas.
pamokink kaip tą darai greitai 🙂
Buvau pradėjęs rašyti seriją straipsnių, kaip tai darau: http://www.mariukasm.lt/category/tamsusis-kambarelis/
Gal su laiku pratęsiu. Šiaip Lightroome naudoju kitų arba savo sukurtus redagavimo ir korekcijos šablonus. Be to, čia kai ką jau galima padaryti nuotraukų įkėlimo metu, kas sutaupo nemažai laiko.
Pagal mane tai cia ne tik lyg ir raw pakoreaguotas, bet ir kai kuriu spalvu tonai ;]. Cia jau lr galimybes o ne raw, nes originalu raw redaguojant klausimas ar tai isgausi ;]
Spalvų tonai ir visa kita kas be ko, bet apdorojant RAW, visada tai daroma. Bet pirminis ir pats svarbiausias uždavinys buvo ištraukti pirmą planą. O tai be spalvų tonų korekcijos ne visada pavyksta gražiai padaryti.
Kodėl miškas tolumoj iš natūralios žalios spalvos tapo geltonu? Kaip ir daugelyje kitų nuotraukų šiame puslapyje spalvos užaštrintos ir vaizdas kažkoks netikras.
Pas mane monitoriuje jis nėra visai geltonas :). Be to, tai vakarinės saulės apšvietimas.
natūralumas labai subjektyvi sąvoka 🙂 šiuo rezultatu aš esu labai patenkintas 🙂 akivaizdu, kad iššviesinti tamsūs tonai, užmesta mėlynos, nesumažinta rausvos spalvos kas palieka kiek gelsvesnį mišką bei rausvesnius debesėlius. detalių aštrumą laibai įtakoja +30 clarity. šito aš vis bandau išvengti.. 🙂
Iš tikro, tie šone matomi nustatymai – tik aisbergo viršūnė,
suprantama 🙂 tik iš pasiskaitytos teorijos ir praktikos matau rausvus debesėlius ir žinau kaip jie atsiranda 🙂 konrečiu atveju tikrai ne saulėtekio(-lydžio) reikalas, o dėl pastangų išgauti gražų dangų 🙂 žodž – gražu 🙂
RAW ir tik RAW:) Na, iš bėdos galima dar RAW+JPG. Žinoma, galimas kardų skaičius mažesnis, bet, jei reikia STAIGIAI, o ir atminties kortelių kainos nebe taip kandžiojasi.