Paskutinis potėpis naujam sezonui

Garmin Edge 800

Nors už lango šiandien buvo pasakiškas, bet dviračiai liko stovėti savo stovuose. To priežastis – ant jų buvo sumontuota nauja, šią savaitę atkeliavusi įranga.

Pirmiausia mano dviratis gavo naują borto kompiuterį, Garmin Edge 800, kuris pakeitė ištikimai tarnavusį senąjį:

Garmin Edge 800

Jei paklausite, kodėl prireikė naujo? Pamaniau, kad man reikia naujų Garmin imtuvų savybių, tokių kaip galimybė juose naudoti rastrinius žemėlapius, kurie gali būti nuskanuoti ar būti paveikslėlio pavidalu (kaip tuo naudotis papasakosiu vėliau). Be to, Egde serijos imtuvai vis gi yra treniruočių kompiuteriai, tad pamaniau, kad ir lengvai sportuojant, visai neblogai yra kontroliuoti savo būseną laikantis užsibrėžto važiavimo plano.

Pats kompiuterio pastatymas yra labai parastas: jo laikiklis dviem guminiais žiedais (iš milijono pateiktų) pritvirtinamas jums patinkančioje vietoje. Nereikia terliotis su plastmasiniais dirželiais, nors pastarieji man atrodo patikimesni. Na, laikas parodys kaip viskas laikysis bekelėje. Kiek ilgiau reikia pasikrapštyti su pedalų minimo ir greičio daviklio pastatymu, nes reikia suderinti magneto ant pedalų švaistiklio, paties jutiklio ir magneto ant rato pozicijas. Tai nėra sunku, bet čia jau neišsiverčiame be plastikinių dirželių:

Garmin GSC10

Jei kas irgi darysite kažką panašaus, patariu po jutikliu, aplink rėmą uždėti kad ir senos kameros gumos lopinėlį, kad pats jutiklius, kuris turi guminę pagalvėle, su dirželiais neslidinėtų ant rėmo. Nors tuos dirželius veržiau kiek galiu, bet pagalvėlės neužteko. Su papildoma guma viskas laikosi tikrai tvirtai. Nepatinka magnetas ant rato. Jis didelis bei sunkus ir kiek beveržtum, vis tiek išlieka galimybė sukinėtis ant stipino.

Paskutinis montavimo etapas – “sušnekinti” visą įrangą tarpusavyje, t.y kompiuterį, minimo ir greičio jutiklį bei širdies ritmo daviklį. Procedūra nėra sudėtinga. Kompiuterio nustatymuose reikia nurodyti, kad yra šia davikliai. Davikliai užregistruojami  tik jiems veikiant. Minimo ir greičio jutikliui reikia spustelėti baltą “reset” mygtuką bei pradėti sukti pedalus ir galinį ratą. Ar viskas gerai sumontuota parodo tas pats mygtukas, kuris raudona spalva reaguoja į pedalų švaistiklio magnetą, o žalia – į rato. Norint užregistruoti širdies jutiklį, teks jį užsidėti ar bent jau stipriai prispausti dirželio elektrodus prie krūtinės ląstos (kad būtų geresnis kontaktas, geriau juos kiek sudrėkinti). Visumoje, ant vairo pasidarė kiek erdviau, nes naujasis nors ir turi didesnį ekraną, bet yra šiek tiek mažesnis ir lengvesnis:

Garmin Edge 800 vs Garmin Edge 605

Tą pačią procedūrą man dar teko pakartoti ir su žmogučio dviračio kompiuteriu, kuris buvo naudojamas prieš pat jos praeito sezono pabaigą:

Garmin Edge 500

Tik abu jutikliai buvo užsakyti praeitą savaitę:

Garmin Edge 500

Grįžtant prie Edge 800, tai į jį įkeltas nemokamas OpenMTBmap.org  , kad nepirkti iš naujo Garmin žemėlapių. Kaip seksis irgi žiūrėsime, nors po mano pasidalinimo sukaupta kelių ir keliukų kolekcija, bet jau aplink Nemenčinę OpenStreetMap tapo žymiai naudingesniu.

Po to su žmogučiu bovinomės su širdies ritmo davikliais ir kompiuteriais. Į juos buvo įvestos širdies ritmo ramybės būsenoje ir maksimalaus ritmo reikšmės bei sutvarkytos apkrovos zonos. Tai buvo padaryta per Garmin Connect paskyras bei Garmin Training center programą. Maksimalaus ritmo paskaičiavimui galima pasinaudoti tam skirtu kalkuliatoriumi.

Kaip viskas veikia, pabandysime sužinoti rytoj, jei bus toks pat geras oras. Tuo pačiu atidarysime ir sezoną. O kompiuterių, bent jau savo, apžvalgą galbūt parašysiu vėliau, kaip bus daugiau ką papasakoti ir jei jums bus įdomu.

Įrašo “Paskutinis potėpis naujam sezonui” komentarai: 9

  1. Tuoj tas hi-tech dviratis šoks, dainuos ir bulkutes keps 🙂 Su juo nebaisu ir į kosmosa pakilt. O aš vis dar “pieškamobiliu“.

    • Iki hi-tech jam kaip ir iki kosmoso dar labai toli. Svarbiausia, kad gerai važiuotų ir būtų smagus 🙂

  2. Jau du metus naudoju panašioje konfigūracijoje (GPS + pulsometras + Cadence) Garmin Oregon 550. važiuojant per liūtį nors ir labai apsaugotas, deja “davė ažuolą (“dūbą“). Garminas nusiuntus per savaitę pakeitė į naują device – super servisas. Nuo to laiko jau 1.5 metų – nei vandens nebijo, nei purvo. Tik labai rekomenduoju apsauginę plėvelę uždėti, nes kai per purvus dviračiauju, tai tuochscreenas braižosi. Tiesa BirdsEye satelitinių vaizdų servisas (~30 USD subscription metams) neblogas, tik labai lėtai nukrauna i6 ineto.

    • Martynai, tai pats Oregonas “užlinko“ ar kadenso daviklis? Mano senasis Edge 605 veikė be problemų, nors irgi su juo buvau pakliūvęs į ne vieną liūtį. Pabandžiau tą BirdsEye. Ne ką geriau, bent jau tos vietos, kur mane domina, nei Google Earth ar Bing. Šiaip akį traukia maps.lt, su geru keliukų tinklu. Tai galimybė “pakišti“ kad ir nedidelės teritorijos “screenshotą“ – visai viliojanti.

  3. Aš dviračio turbūt niekada neprisijaukinsiu. Jeigu būtų koks didelis triratis, tai gal ir bandyčiau 🙂 Bet šiandien jau pavasario diena buvo, tai irgi kelionių nuotaika apėmė. Neseniai gavau gerą “deal’ autobusų bilietams į Rygą, gegužės menesiui. Tai sėkmės rytoj, lauksim naujienų.

    • Prisijaukinti galima, jei labai nori 🙂 Šiandien gavosi atsuktuvo ir derinimo diena ir nebeišėjo išvažiuoti. Bet pasiruošimas smagiems dalykams irgi yra smagumas 🙂

      • O tai ne. As vat fotoaparata blizginu, trauksiu šiandien į senamiestį, atidarysiu bastymosi sezoną.

Komentavimo galimybė išjungta.