Kai po eilinio pasivažinėjimo sekančią dieną radau dviratį su vėl nuleista galine padanga, mano kantrybė baigėsi. Supratau, kad reikia kardinalių sprendimų, jei noriu ir toliau mėgautis važiavimu, o ne tobulinti ratų montavimo bei kamerų klijavimo įgūdžius įvairiomis lauko ar namų sąlygomis.
Dar niekada neturėjau tiek daug pradūrimų, kiek jų jau buvo per šį sezoną. Nors praeitą atvažinėjau labai sėkmingai, gal su kokiais pora pradūrimų. O dabar, praktiškai po beveik kas antro ar kas trečio pasivažinėjimo, ar net kelionės metu turėjau keisti arba klijuoti kameras. Tapo aišku, kad gimtosios Trek’o padangos (ypatingai galinė), po beveik 2000 km ridos taip susidėvėjo (protektorius dar kaip ir yra, bet padangos guma suminkštėjo ir pasidarė akyta), kad dūrėsi pirmai progai pasitaikius. Taigi, išsekus kantrybei ir atsibodus pirkti vis naujas kameras, praeitą penktadienį nusipirkau naujas padangas – Continental X-King 2.4 RaceSport ir tą pačią dieną sumontavau ant dviračio.
Iš tikro, tai ilgai dvejojau kokio pločio padangas pirkti: 2.2 ar 2.4, o gal priekiui platesnes, o galui siauresnes? Tokias dvejones sukėlė perskaityta tiek forumuose, tiek tinklaraščiuose informacija, kad Continental savotiškai matuoja savo padangų plotį ir šis neretai būna truputi mažesnis. Siauresnių nei Trek’o gimtosios Bontrager Jones XR tikrai nenorėjau, nes tenka gan dažnai susidurti su purvu ir smėliu. Tad kai nusprendžiau, kad naujosios bus Continental X-King, tai rinkausi platesnes, bet norėjau ne RaceSport varianto, bet Protection. Nusipirkus ir išpakavus, paaiškėjo, kad visgi turiu RaceSport, nors ant dėžutės buvo aiškiai parašyta, kad tai Proteciton versija. Paskambinus į parduotuvę, tie liko taip pat nustebinti. Apie tokus vokiečių siurprizus irgi jau buvau skaitęs, tad labai nepergyvenau (kaina vis tiek ta pati) ir susimontavau esamas. Kai jas pagaliau pamačiau ant dviračio, supratau, kad jos iš tikro plačios:
Iš akies, jos tikrai žymiai platesnės už galinę Bontrager’io 2.2 padangą ir nežymiai už priekinę 2.25. Reikės pagaliau įsigijus normalią matuoklę pamatuoti. Ir, atvirai pasakius, susirūpinau kaip jos riedės mano mėgstamais takeliais.
Šiandien ryte pagaliau ištaikiau progą ir jas išbandžiau tomis sąlygomis, kurių labai nemėgo senieji Bontrager’iai, t.y miškas po lietaus ir šlapi suplukto smėlio keliukai, kuriais šie tiesiog nenorėdavo riedėti, o apsiveldavo tuo smėliu ir nerealiai stabdydavo:
http://connect.garmin.com:80/activity/embed/204635348
Ir koks pirmas mano įspūdis apie šias Continental “storules”?
Pirmą skirtumą pajutau tik išvažiavęs į asfaltuotą gatvę. Jei anksčiau važiuojant asfaltu girdėdavosi gan garsus kaukimas (tarsi važiuotum senu troleibusu), tai naujosios riedėjo labai tyliai ir labai lengvai, be jokio pasipriešinimo. Protektorius pradeda ūžti nuo kokių 20 km/h, jei asfaltas ne idealiai glotnus, o kiek rupus. Ant visiškai glotnaus (šioje trasoje yra ir tokio) padangos ūžia visai negarsiai, bet nuostabiai lengvai rieda. Jei toje atkarpoje man reikėjo pasistengti, kad palaikyti 24 – 26 km/h greitį, tai dabar panašiai minant greitis svyravo 27 – 30 km/h intervale.
O kaip miške ant drėgno grunto? Ten buvo dar smagiau. Man be didelių pastangų pavyko palaikyti 20 – 24 km/h greitį, kas buvo visai neblogai su senosiomis ant sauso grunto. O kadangi šitos dar ir platesnės, tai labiau smėlėtus ruožus tiesiog praskridau net nepajautęs, nors anksčiau ten vis bandydavo sumėtyti. Kitas dar džiuginantis dalykas – X-Kingai praktiškai neaplimpa drėgnu smėliu ar balų purvu, o tuoj pat juo nusikrato, aišku dosniai visu “gėriu” pasidalindami su sėdinčiu ant dviračio. O tai reiškia gerą sukibimą ir nuostabų riedėjimą.
Ant dviračio takelio, kuris garsėja savo šaknimis ir duobėmis, taip pat važiavosi greičiau ir žymiai maloniau, nes “storulės” visai gerai susidoroja su visa ta makalyne, kas teigiamai atsiliepė mano nugarai ir užpakaliui. Kitas geras dalykas – takelio kraštuose susikaupusi purvo ir spyglių košė po lietaus su senosiomis padangomis būdavo tikrai labai slydi, o dabar važiuojant gan greitai praktiškai nekėlė jokių rūpesčių.
Nusileidimas į Nemenčinę – dar viena smagi vieta, kur pasiekti 45 km/h greitį nereikėjo jokių pastangų. Priešingai, teko daugiau stabdyti, kad praleisti automobilius ir nepralėkti posūkio. Iki seno tilto anksčiau atmindavau kokiu 27 km/h greičiu garsiai kaukdamas, o dabar tyliai ir elegantiškai iki pat posūkio link namų 32 – 33 km/h greičiu.
Taigi, pirmas mano įspūdis – Continental X-King 2.4 tikrai greitos ir labai tylios padangos, o aš supratau kodėl jos tiek kainuoja. O kaip jos ‘”nešiojasi” manau irgi gan greitai sužinosiu, nes iki sezono pabaigos oi kaip dar toli.
Ir dar. Pamenate, kad po vienos išvykos pasibėdavojau, kad kažkur miškuose pamečiau kadenso daviklio magnetą, kuris tvirtinasi ant miniklio? Taigi, problemą išsprendžiau jau sekančią dieną ir visai paprastai. Greičio daviklio magnetą, kuris buvo ant galinio rato:
Perkėliau ant miniklio vietoj pamestojo. Jis ten tiko beveik idealiai ir prisitvirtino dar patikimiau nei senasis:
Ant galinio rato uždėjau magnetą nuo seno pigaus kompiuteriuko už 19 Lt, kuris kadaise stovėjo ant seno mano dviračio. Tad nereikėjo pirkti atsarginių firminių Garmin magnetų komplekto, o visi davikliai vėl puikia veikia ir viską rodo.
Tai tiek šiam kartui apie dviračius, padangas ir daviklius.
mano schwalbe racing ralph po >2.2 kkm dar laikosi, bet jau ženkliai padilusi – vis tik šiam sezonui be dviejų galinių padangų man neišsiversti, o x-king’ą gal kitais metais išbandysiu :). o su dviem lopais klijuota galinio rato kamera dar ir dabar sėkmingai važinėju (tpfu tpfu tpfu).
Jei viskas baigtųsi tik dviem lopais kameroje, tai irgi labai nepergyvenčiau. Bet šiemet jau skaičiavau ne lopus, o kameras 🙂
jei kamuoja prakolai pabandyk lateksines kameras http://www.michelin.co.uk/bicycle/michelin-latex-aircomp-vtt-tube
Hm…, gal ir nieko variantas. Tik va ar platesnėms padangoms tokių yra?
turbut kad nera. bet siap lateksas gerai tamposi “I had Michelin C4 Latex tubes in my 2.4″ RR tires. I never punctured, so I can recommmend them. They are very flexible“ http://forums.mtbr.com/weight-weenies/light-tubes-2-4-tires-ones-have-132551.html
minusai: kas 2-3 dienas butina prisiputineti; kaina.
pliusai: geras svoris; sunkiau duriasi; less rolling resistance.
o jei svoris nesvarbu issimeti va tokias http://www.michelin.co.uk/bicycle/michelin-aircomp-mountain-vtt-tube ir ilgam pamirsti apie prakolus 😉 gumos visi 250g, palyginus kokios Furiuos Fred padangos 295g tesveria.
Tikrai nesu gramų maniakas 🙂 Bet to dabartinės sveria po 560 g, tad dar kažkiek tikrai košės nepagadins.
Che, karučiui padanga įplyšo, ir kamera prasitrynė – o karutis tai oho koks reikalingas transportas, tai padėjo dviratinė išmintis: nauja kamera, plius į padangą kita padanga, tik su nupjautais borteliais. Ir pradurti nebebaisu 🙂
Tik, aišku, su tokiais dviračiais ir tokiomis padangomis jau nebeprasisuksi taip 🙂
Juokingai atrodytų ant tokio dviračio koks namudinis samopalas 😀
O dar taip gamindavom „krosines“padangas – išorinę padangą perforuodavom ovaliom skylėm. Net ir gražiau smarkiai 😀
Ir anais laikas, kažkaip nešaudavo mintis kišti š dviračio padangą dar vieną. Labiausiai, kas užknisdavo – tai tie dviratiniai ventiliai, kur būdavo su gumele, kurios buvo šioks toks deficitas. Kai pasirodė kameros su automobiliniais ventiliais – tai tiems laikams buvo tiesiog gėris.
Dviratį tekdavo tobulint – žiūrint, kam jis būdavo ruošiamas 😉 Jei kur po vinis važinėti… Deficitas buvo sportinio dviračio „peredačius“ – su juo koks saliutas tapdavo realiu konkurentu vyriškam, tik riedėdavo geriau, aišku, pažaidus su guoliais ir padangas tinkamai pripūtus. Kai jau ant lygaus asfalto krato. Bėginiai buvo dyyydelė prabanga; arba pavykdavo gauti kokį nuvarinėtą startšosė, bet man tada nepatiko.
Dabartiniai dviračiai kažkaip netraukia – geram pinigų gaila, o pigūs, na, o padėvėtuose nebemačiau shimano primityvaus perjungimo.
Taigi belieka tik skaityti tavo įrašus ir seilę varvinti 😀
Turėjau (ir dabar dar detalės ir rėmas sandėliuke yra) beginį “Sputnik“, iš kurio buvau padaręs “Turist“, primontavęs papildomą priekinę žvaigždę. Tai šis buvo kaip “Zapas“ – daugiau remontuoji nei važiuoji 🙂